czwartek, 12 lipca 2012

Drożdżówki - dla każdego coś innego !

Drożdżówki 
 dla każdego coś innego!
Wspólne pieczenie

 
Dziewczyny -  Jaśmina i Ervisha 
zorganizowały wspólne pieczenie którego tematem są bułeczki, drożdżówki.
Chętnie przyjęłam zaproszenie a mój maluszek bardzo się ucieszył
 bo dostał porcję oczywiście drożdżówek z ... nuttellą. 
Ale musiałam podzielić wszystkich domowników i przygotowałam każdy rząd w innym smaku.
Dla każdego coś dobrego !


Składniki : 4 - 4,5 szklanki mąki, 1,5 opakowania suchych drożdży, 1 łyżeczka soli, 1/2 szklanki cukru, 2 szklanki ciepłego mleka, 3 jajka, 1/2 szklanki oliwy z oliwek extra, 1 jajko do posmarowania, ulubiony dżem, nutella.

Przygotowanie : Do miski wsyp mąkę, suche drożdże, cukier i sól. Wymieszaj składniki. Wlej ciepłe mleko, oliwę i wbij jajka. Dokładnie wyrób ciasto i Przykryj  ściereczką i odstaw na 40 - 50 minut do wyrośnięcia. Podziel ciasto na części w zależności od wielkości drożdżówek jakie chcemy. Lekko rozpłaszcz ręką, na środku połóż dżem i uformuj bułeczki. Ułóż bułeczki obok siebie w niewielkich odstępach posmaruj rozbełtanym jajkiem. Piecz w temperaturze 180 stopni przez 20-30 minut aż bułeczki się ze złocą.





14 komentarzy:

  1. Zjadłabym ją z konfiturą z dzikiej róży lub, jak Twój synek, z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwie letnie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chciałam wziąć udział, ale niestety zapomniałam i zaplanowałam muffiny ;( a te drożdżóweczki wywołują ślinotok *_*

    OdpowiedzUsuń
  4. z nutellą jak najbardziej poproszę

    OdpowiedzUsuń
  5. u nas w domu takie drożdżówki rozchodzą się z szybkością światła:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ladne buchty :) Pyszniutkie .) Zapraszam tez na moja wersje drozdzowek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne są i takie puszyste;)na pewno zrobię w to lato.z owocami;))
    pozdrawiam!
    m.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te bułeczki! chodzi za mną coś właśnie z ciasta drożdżowego na słodko. Może takie bułeczki zrobię?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne, porywam dwie bułeczki :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. są naprawdę wspaniałe!
    dziękuję serdecznie za wspólne pieczenie!
    u mnie z małym poślizgiem, ale jest już i przepis, i podsumowanie akcji! pozwoliłam sobie pożyczyć zdjęcie Twych drożdżówek, aby inni mogli zobaczyć je i nabrać ochoty na zajrzenie po przepis : ) mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko! pozdrowienia i smacznego! : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Bułki wyglądają wspaniałe jednak czy aby napewno w przepisie były 2 szklanki mleka ? Chciałabym je zrobić ale nigdy nie robiłam z taka ilością płynów. Pozd Gośka

    OdpowiedzUsuń

Print