piątek, 15 marca 2013

Pierogi z mięsem i kaszą gryczaną

Pierogi z mięsem i kaszą gryczaną

  Uwielbiam domowe pierogi.
Połączenie z kaszą gryczaną są idealne.
 
Składniki ciasto : 
 
  •  3 szklanki mąki, 
  • 1 szklanka ciepłej wody, 
  • 1,5 łyżki ciepłego stopionego masła.

Przygotowanie :
 
 Na stolnicę wysyp mąkę. W środku zrób zgłębienie i wlej wodę z masłem. Wyrób gładkie i elastyczne ciasto. Zwiń w folię, przykryj ściereczką i odstaw na 30-50 minut. Rozwałkuj cienko ciasto. Za pomocą szklanki wytnij kółka, na środku ułóż farsz i zalep pierożki. Gotuj w osolonej wodzie przez 5 minut. 

Składniki nadzienie : 
 
  • 700g karczku bez kości, 
  • 3 marchewki, 
  • 2 pietruszki, 
  • 1/2 małego selera,
  •  2 cebule, 
  • 2 łyżki oleju, 
  • 3 ząbki czosnku,
  •  pieprz, 
  • sól, 
  • 1 łyżeczka papryki chilli w płatkach,
  •  liść laurowy,
  •  ziele angielskie, 
  • 1 jajko,
  • 100g ugotowanej kaszy gryczanej.

Przygotowanie nadzienia :  
 
Mięso opłukaj i zalej wodą. Wrzuć marchew, pietruszkę, seler, 1 cebulę, ziele angielskie i liść laurowy. Gotuj na wolnym ogniu przez 1,5 godziny aż mięso będzie miękkie. Ostudź. Mięso potnij na mniejsze części i zmiel wraz z marchewką. Na patelni rozgrzej olej i podaż cebulkę pokrojoną w kostkę oraz czosnek i chilli. Wrzuć do mięsa i wsyp kaszę gryczaną. Przypraw solą, pieprzem. Wbij jajko i wymieszaj całość. 
 
 

13 komentarzy:

  1. Nie jadłam jeszcze z takim połączeniem.
    Ciekawa jestem smaku:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam okazję wypróbować i byłam zadowolona.

      Usuń
  2. pycha! takiego farszu nie jadłam ale ja żadnemu pierogowi nie odmawiam:D:D

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze chciałam nauczyć się tak lepić pierogi i nigdy mi nie wyszło...
    może wstawisz jakąś prostą instrukcję dla laika :)
    byłabym wdzięczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy następnych pierogach postaram się przygotować filmik :)

      Usuń
  4. a takich jeszcze nie jadłam.
    ale mi się spodobały! pierogi forever!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierożki z mięsem ubóstwiam, uwielbiam też te z kaszą i białym serem - takie połączenie wydaje się równie idealne! :) Pozdrawiam,gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Również uwielbiam domowe pierogi, szczególnie te zawijane w taki cudowny sposób!

    OdpowiedzUsuń
  7. pycha! takiego farszu nie jadłam ale ja żadnemu pierogowi nie odmawiam:D:D

    OdpowiedzUsuń

Print